La paraula Escoltar surt del texturitzador
En el grup de 3er i 4rt la paraula Escoltar estava amagada i li feia por sortir. Por de no arribar a tothom, por de no tenir temps per pensar què dir, por que ningú li donès importància,por dels crits…. així que vam demanar al texturitzador ajuda i allà hi era: la paraula ESCOLTAR.
Primer va sortir disfressada d´un conte Qué m’escoltes Berta? de la Jùlia Prunés. On la Berta no sap escoltar i tan sols es preocupa de dir la seva. I d´altra banda quan no se sent escoltada. Així després d´explicar-lo i escenificar-lo vam fer una xerrada de com es sentien Escoltant i com quan no eren Escoltats. Va ser molt interessant ja que posaven experiències molt concretes, quasi totes quan no eren escoltats. Així van arribar a mostrar empatia quan no escoltaven.
Amb la Berta vam apendre a Escoltar de forma activa, desde el Cor. Sense temps i sense presses ja que la Caixa facilitadora de converses guardava tot el que impedia la comunicació personal: móbils a deshora, presses…
Un altre dia van ser ells i elles que tenien que parlar inventant un conte amb unes imatges concretes. Primer s´escoltaven entre ells per crear el conte (podien dibuixar-lo o escriure´l) i després eren escoltats pel grup. Aquí cadascú va prendre conciència del que més li costava.
Una vegada la paraula ja estava visquent entre nosaltres, li vam donar significat propi : cada nen/a escrivia el que significava per ell/a.
Hem après a escoltar amb tot el cos, la mirada, el cor…en fi, A ESCOLTAR de veritat i encara que a vegades no hi ha temps, ser conscients i posar paraules. I esperem que mai ens abandoni!!!!
Deixa un comentari